Pienso que puede ser una especie de regulacion de turbo electronica o algo similar... Lo ha visto alguien alguna vez?// Slu2:wink:
FATT significa Full Auto Turbo Timer El cacharro de más abajo es más arcaico The DTT X timer is both a traditional manual timer and an auto timer. The DTT X auto timer mode is dependent on a vehicle boost pressure. The longer the vehicle operates in boost, the more time will be added to auto timer mode. The DTT X also offers a built in boost gauge and peak hold display. The boost gauge will show real time digital boost and vacuum readings in hKpa. The peak hold display will show the highest boost levels reached. An audible and visual warning is also built in. The warning is built in to warn the user if boost levels are above the desired levels. When the warning is triggered, the screen will turn red and a beeping sound will be heard. The user can also personalize the background color of the screen. The color can be set to red, orange, or green. Este es más modenno The BLITZ DTT (Dual Turbo Timer) DClll is a one of a kind item. This is the only turbo tiimer in the world that incorporates a turbo timer with a boost gauge. The digital boost display can read up to 2.5hkpa (36.75psi) and also includes a digital boost peak hold. This unit also features the two-piece design that allows the user to virtually mount the turbo timer anywhere in the vehicle. The DTT DC lll is available in black and silver.BR> -Manual Timer - Allows the user to preset count down time. -Automatic Timer - The Dual DC II has the ability to calculate the count down according to boost levels and the amount of time that the vehicle was driven. There are 5 different types; -A-L - will start to calculate time automatically after 0.2HKPA. Low setting -A-S - will start to calculate time automatically after 0.2HKPA while adding more time then in mode A-L. Medium setting -A-H - will start to calculate time automatically after 0.1HKPA. High setting -E-L - will start to calculate time according to how long the ignition has been on. Adds 55 seconds per hour. -E-H - will start to calculate time according to how long the ignition has been on. Adds130 seconds per hour. -Boost Gauge - The DTT DC II has a built in digital boost gauge that reads up to 2.5hkpa (36.75psi) -Peak Hold - The Peak hold function records the highest boost that the vehicle has reached. -Boost Warning - This allows the user to preset the boost warning. -Stop Watch and Lap Timer - This unique feature allows the user to use the stop watch function and also can record up to 5 lap times. -Adjustable Contrast - Allows the user to adjust the contrast setting.
Jonio, Pepe.. eres un hacha...:wink::wink: Entiendo que el coche que lo lleve, esta mas apretao que los tornillos de un submarino no? Osea.. que es un dispositivo de temporizado maximo para el Overboost.... usease.. mas desgaste de motor...:supz::supz::supz::supz::supz:
Si no me equivoco lo qeu hace el trasto ese es mantener el coche encendido mientras enfría el turbo y una vez llega a la temperatura buena, se apaga el coche
este hombre se va pareciendo a fer lo encuentra to, y para los que no tenemos ni pu.. idea de ingles que es eso
Me voy a la piltra Mañana, si todavía estás "enfermo" te traduzco la cosa;-) http://www.visionimports.com/frame_turbotimers.html
REalmente es para que el turbo no sufra en los apagados y no tengas tú que estar preocupándote de esperar para apagar el coche. Tú apagas el coche y éste se queda a ralentí unos segundos (o eso creo)
Esto es lo que dice la traduccion rapida de San Google... El contador de tiempo de DTT X es un contador de tiempo manual tradicional y un contador de tiempo auto. El modo del contador de tiempo del automóvil de DTT X es dependiente en una superpresión del vehículo. Cuanto más de largo el vehículo funciona en alza, más el tiempo será agregado al modo auto del contador de tiempo. El DTT X también ofrece construido en galga del alza y la exhibición del asimiento del pico. La galga del alza demostrará lecturas digitales en tiempo real del alza y del vacío en hKpa. La exhibición máxima del asimiento demostrará los niveles más altos del alza alcanzados. Una advertencia audible y visual también se construye pulg. La advertencia se construye adentro para advertir al usuario si los niveles del alza están sobre los niveles deseados. Cuando se acciona la advertencia, la pantalla dará vuelta a rojo y un sonido que señala será oído. El usuario puede también personalizar el color del fondo de la pantalla. El color se puede fijar a rojo, a anaranjado, o el verde.
Eso es.. dependiendo del tiempo de uso y manera.. la temperatura sera mallor o menor... entonces, lo que hace este aparato es, regular electronicamente ese tiempo de post encendido... para proteger y alargar la vida del turbo..:-k:-k:-k:-k La primera lectura que he hecho, habia entendido algo totalmente distinto...:wink:
Basicamente, paras el coche, sacas la llave, cierras y te piras, y los 30 segs o el minuto o asi que tarda el turbo en enfriarse, el coche sigue arrancado el solito, y luego se apaga