Nueva tecnología, motores gasolina que funcionan como diesel de baja compresión

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por Strap, 6 Oct 2005.

  1. Strap

    Strap Staff BMW FAQ Coordinador

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    joer, no me da tiempo a traducirlo, perdón, os pongo el texto y las fotos, mañana con mas tiempo lo traduzco un poco, en definitiva viene a decir que un motor de explosión gasolina puede funcionar como un diesel, usando injección directa common rail y sin chispa, con una compresión mas reducida, esto es por un compuesto químico en los poistones que "hacen de chispa" hablan de ahorrar un 25% de combustible...mañana mas

    [​IMG]

    Detalle de un piston, con paredes "porosas" ó ventiladas, el concepto no olo entiendo muy bien la verdad

    [​IMG]

    Piston

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    [​IMG]
  2. Heatseeker

    Heatseeker Forista Legendario

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    Oñe Strap... la vida no es justa. El post más interesante del día y ha quedado desértico.
    Podías poner el enlace con la información completa, me tiene intrigadísimo :tonqe :tonqe
  3. franjavivera

    franjavivera Forista

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    Interesante si señor...
  4. [IñakI]

    [IñakI] Forista Senior

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    A mí también se me escapa un poco lo del pistón que "respira". Será alguna historia para liberar en la compresión o algo así?

    A ver si tienes tiempo y nos pones el link a la información completa que me has dejado en "fliping mode" Strap.
  5. Langueto

    Langueto Guest

    ¿motor de gasolina que funciona como un diesel? ¿que pasa? ¿que le pisas y deja detrás una nube negra?:descojon:
  6. acarcedo

    acarcedo Forista

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    No, suena a tractor y tiene un paaaaaarrrrrrr

    :descojon::descojon:
  7. CAMIRA

    CAMIRA Forista Senior Miembro del Club

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    Interesante. Cuando puedas pones mas.;-)
    quien es el inventor? Toyota, honda?

    Lo del piston puede que sea para crear una gran turbulencia, haciendo que el aire entre por los orificios grandes y salga a presion por los mas pequeños.

    [​IMG]
  8. beemer

    beemer Superpapi Miembro del Club

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    los motores ETA 2,7 de bmw de los 80 funcionaban casi como un diesel, tenian el corte a 4500rmp y un par muy alto... eso si... usaban bujias
  9. mandible

    mandible Guest

    Pero para que funcione como un diésel, con un límite bajo de rpm y demás, te quedas con el diesel diréctamente y ya está, no?
  10. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Eso digo yo...y el combustible...a ver qué requisitos ha de cumplir :eek:

    Me parece que, como aquel motor de compresión variable tan prometedor que presentó saab hace unos años, luego queda todo en agua de borrajas. Ya existe el diesel, este tipo d epropulsor debería demostrar que ofrece ventajas suficientes sobre él como para justificar su desarrollo...
  11. Fireblade

    Fireblade MoTerador Staff BMW FAQ Moderador Miembro del Club

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  12. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    A> ver, a ver,,,algo no me cuadra:

    Un motor de gasolina que funcione como un diesel de bajísima compresión (título)sería...un motor de gasolina de altísima compresión :eek: , del orden de 16:1 :eek:

    Estoy pensando que el motor Mazda de ciclo Miller (se montó en los Xedos V6) tambien anunciaba una bajísima relación de compresión... pero para ser gasolina, y obtenia potencia y par como un 3 litros con consumos y emisiones de un 2000 cc...y no cuajó.
  13. davidW

    davidW Mozo Staff BMW FAQ Moderador Miembro del Club

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    :eek: coño que me acabo de comprar el Arias paz edición de este año...y lo voy a tener que tirar ya? :D

    A ver en que queda
  14. Strap

    Strap Staff BMW FAQ Coordinador

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    juer disculpadme, ando super liado y no tengo tiempo, os pongo el texto ;-)


    October 3, 2005 It has been a sudden realisation - the world is running out of oil and the laws of supply and demand are set to make petrol prohibitively expensive in the very near future. Sonex Research has a new combustion technology that offers significantly better fuel consumption and greatly reduced emissions. The Sonex GDI Combustion System uses pistons modified to carry a chemical charge that initiates combustion from one cycle to the next, thus eliminating the need for spark plugs. High compression, typical of diesel engines, is no longer needed to make the fuel ignite; in fact, the chemistry causing this auto ignition process exists only at lower compression ratios. Thus, a low compression engine, typically used for burning gasoline, can be designed to burn either a lighter alcohol fuel like ethanol, or a heavier fuel like (bio)diesel when equipped with Sonex pistons, common rail direct injection system and associated electronic control system to control injection pressure and timing. The technology could well be first deployed powering UAVs for the military in Iraq. By James Bauernschmidt

    Sonex Research Company of Maryland, USA, believes much better fuel efficiency will be achievable when the Sonex Controlled Auto Ignition (SCAI) system is fully developed for Gasoline Direct Injected (GDI) engines using no spark ignition or throttle. The Sonex GDI Combustion System could improve fuel mileage by at least 25%. Dr. Andrew Pouring, a former chairman of the Dept. of Aerospace Engineering at the US Naval Academy, in his research found that pistons can be modified to carry a chemical charge that initiates combustion from one cycle to the next, thus eliminating the need for spark plugs. High compression, typical of diesel engines, is no longer needed to make the fuel ignite; in fact, the chemistry causing this auto ignition process exists only at lower compression ratios.
    Thus, a low compression engine, typically used for burning gasoline, can be designed to burn either a lighter alcohol fuel like ethanol, or a heavier fuel like (bio)diesel when equipped with Sonex pistons, common rail direct injection system and associated electronic control system to control injection pressure and timing.
    The piston head is designed with micro-chambers (MC) containing small connecting holes to the main combustion bowl in the piston. The initial combustion is brought about by the use of glow plugs which are turned off after starting. When fuel is directly injected into the engine at a precise moment, the SCAI design allows a small portion of the fuel to enter the MC.
    This allows a slow chemical reaction in the MC which continues into the next compression cycle, thus providing the “chemical spark” for the next combustion. In a low compression engine, a more complete combustion of the fuel occurs at a lower temperature. As a result, soot and toxic emissions get reduced by over 80%. The turbulence of high-speed airflows in the connecting passages and the MC chemical reactions prevent these chambers from ever becoming clogged. A heavier fuel with more energy in it can now run in a lightweight engine more efficiently and with cleaner exhaust. Consequently, Sonex brings about the best of both worlds.
    NAVAIR, an agency of the U.S. DoD (Dept. of Defense) has financed successful application of another light weight 2-stroke engine version of Sonex technology in UAVs (unmanned aviation vehicles) now being evaluated for deployment in Iraq and Afghanistan. The US military is able to fly these UAVs at least 20% farther using JP5 fuel (military diesel) than on gasoline.

    , the main customer of SCAI has been DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency). Currently, under their DARPA contract, Sonex Research is continuing development of a multi-cylinder, high power output, lightweight piston engine to comply with a DoD policy directive that mandates heavy fuel for all engines; this engine has already demonstrated a 25% reduction in fuel consumption compared to its performance on gasoline.
    Gasoline engines are typically 25% to 30% lighter than diesel engines. Gasoline engine designs with the SCAI technology that can burn kerosene-based heavy fuels (JP5/8) would address DoD performance, logistics, and safety requirements.
    So why hasn’t the automotive industry snatched up this technology? It’s the “not invented here mentality” according to Dr. Pouring. “If the automaker hasn’t invented the technology in its own house, the automaker is highly reluctant to use it, moreover, the automaker requires full compliance with emissions regulations before even taking a look. This is a daunting task.”
    However, circumstances might make this industry reconsider. Fuel efficiency improvement is addressed in the Energy Bill signed into law in August in the USA. Section 773 states: “..the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) shall initiate a one-year study and report to Congress of the feasibility and effects of reducing by model year 2014, by a significant percentage, the amount of fuel consumed by automobiles.”
    Sonex Research seeks to be at the forefront of this initiative by providing this NHTSA study with compelling data on how its technology could cost-effectively improve fuel mileage 25% to 30% while reducing exhaust emissions. Once the US Congress is made aware that much higher standards are achievable, these standards could become mandated as federal law. In the meantime, consumers can rightfully demand better engines, knowing the Sonex technology is available.
  15. Heatseeker

    Heatseeker Forista Legendario

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    Gracias Strap!.
  16. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Aclarado, era el titulo el confuso; de diesel solo tiene la no necesidad de chispa y punto. Joer igual los yankees al final van a conseguir aportar algo al automóvil en lo sultimos 100 años, mira :D

    Po rcierto que son los UAV´s militares esos? Algun tipo de zarrio/zafio SUV americano con pintura de camuflaje????????
  17. Till

    Till Guest

    unmanned aviation vehicles

    vehículos aéreos no tripulados ;-)
  18. Alfa156

    Alfa156 Downsized Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Gus, es que es "justo eso" lo que hace que un Diesel sea un Diesel, el que la ignición sea "espontánea", sin necesidad de elementos adicionales, ;-)

    El que luego queme gasolina, gasoil o Jack Daniels, es otro tema. Por eso es mejor hablar de motores "Otto" o "Diesel", que "gasolina" o "gasoil"...

    Edito: Por lo que he leído, sí que se produce chispa, por tanto en mi opinión no es un diesel. Es que hay que leerse las cosas.... :descojon:
  19. Heatseeker

    Heatseeker Forista Legendario

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    UAV's (Unmanned aviation vehicles), son esos avioncitos espías que los yankis hacen sobrevolar una zona cuando luego van a arrearle un cebollazo con un avión de verdad. También los usan los israelíes para cascarles a los de Hamas.
    Interesante cosa esta. O sea que un químico en la cabeza del pistón que inicia la combustión sin necesidad de chispa, y que con combustible diesel se obtiene un rendimiento kilométrico 20% superior al de la gasolina, con emisiones más limpias en ambos casos. Lo que me intriga es ese químico en la cabeza del pistón. Si es susceptible de agotarse (todo tiene una vida útil), ¿Que precio tendrá reemplazarlo?. No sé si esto tendrá aplicación práctica, la verdad. Si sé que en Brasil llevan lustros usando alcohol (y sin problemas) y que si quisiéramos y no existiesen intereses políticos por medio, usaríamos biodiesel y otros combustibles alternativos sin problemas.
    Perooooo... dice el tío Sam que [-X [-X

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