a estos si que no les gusta conducir que diría la Borroca se trata de un sistema automático de conducción basado en el laser camaras etc...... el solito actúa dirección freno acelerador y demas, disponoble en el Vectra a partir de 2.008 :roll: RUSSELSHEIM, Germany — General Motors is preparing to launch a revolutionary self-driving system on the 2008 Opel Vectra. The car will be capable of piloting itself at speeds up to 60 mph in heavy traffic without any input from the driver sitting behind the steering wheel. GM claims the system, called Traffic Assist, will make driving safer and more relaxing. It uses lasers, a video camera and plenty of computing power to "see" signs, bends, other vehicles and lane markings, and to control the engine, steering and brakes to keep the car in the correct position on the road and maintain a safe distance from the vehicle in front. The system is to become available on more models by the end of the decade — initially other cars on the Epsilon platform, including the next Saab 9-3, Cadillac BLS and Saturn Aura. Whether it will be launched in the U.S. will depend on whether administrators deem it safe — product liability laws are different in America. GM expects the package to be about 50-percent more expensive than conventional active cruise control radar equipment, which controls distances but cannot steer the car. What this means to you: No, it's not April Fool's Day; GM really has developed a self-driving system. Great for traffic jams, but we're not sure about a car driving itself at 60 mph!
juasssssssssss -kit, llevame al curro!!!! -Eeeeeen seguida Maiquel (En opcion esta la version de castefa: vamos paýa nengggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!)
bufff como escarpias. En donde hice el Master en simulación (inglaterra) eran expertos en estas cosas y trabajaban para Airbus/Agencia Aeroespacial y tal. Se pusieron a hacer algo como esto, pillaron una furgo, le pusiero 5 cámaras y varios sensores, toda la parte de atrás llena de PCs a todo trapo, con lagoritmos de visión artificial y tal y la furgo era capaza de circular (siempre que hubiera líneas blancas en la carretera) y de mantener la distancia con el coche de delante (acelrar y frenar), pero nada más.... al llegar a un cruce, en el que la línea blanca de la derecha desaparece, se volvía loca. Y aquella gente sabía mucho.
no tardaremos demasiaado en verlo para autopistas. Si no lo vereis. I ojo que mala idea del todo no es.
-kit como te pases pagas tu!!! -No joooooooodas neng Maiquel que yo quiero pisarle al tuning neng!!!!!