Nuevo sistema para conducir con remolque

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por Strap, 11 Jul 2005.

  1. Strap

    Strap Staff BMW FAQ Coordinador

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    Merchy acaba de sacar un nuevo sistema que se llama TSA (Trailer Stability Assist) un sistema para estabilizar en lo posible cuando se viaja con remolque, el sistema calcula el peso del remolque y las posibles desviaciones en marchqa actuando conjuntam,ente con el ESP para estabilizarlo, de momento disponile en los M
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  2. Kynkos

    Kynkos Forista Senior

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    en los ///M? :D
  3. Gavira

    Gavira Tr3s españoles, cu4tro opiniones. Miembro del Club

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    si, por el Motormoment :D
  4. Strap

    Strap Staff BMW FAQ Coordinador

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    no en lo M montan el WIMB :ar:
















    (Where Is My Biela):madfawk: :madfawk:
  5. Till

    Till Guest

    que bueno para cuando se acaban las rectas y tal! :finga:
  6. pacix

    pacix Clan Leader

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    Juasssssssssssssssssssssssss, que bueno!!!!!!!
  7. Kynkos

    Kynkos Forista Senior

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    :descojon::descojon::descojon::descojon:

    WIMC: where is my crank

    ("My pencil and my book are... on the desk... my taylor is rich and my mum is in the kitchen...". No era asín? :D)
  8. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Juer, otra peaso de novedad como la dirección de cremallera :???: ; ya en diciembre de 2003 anunciado para el X3... no es más que la última versión del ESP de Bosch.

    http://www.marca.com/marca_motor/pruebas/diciembre03/bmwx5/interior.html

    Qué pomposidad mercediana con las presuntas "novedades" :D , total, ya digo es un gadget de la última generación de ESP de Bosch presente en cuantas marcas pagan por ello, en breve preveo como novedad mercediana la alerta de cambio de carril con el Réquiem de Mozart en vez del zumbido del asiento:descojon:


    YA SE HAN MONTADO 15 MILLONES DE ESP Una década salvando vidas 01/04/2005 F.S.

    (...)
    "Lógicamente, en estos 10 años el ESP ha experimentado numerosas evoluciones que han llevado a reducir de forma considerable su peso y tamaño (menor consumo), así como a mejorar su capacidad de respuesta. En paralelo, los precios han bajado de forma espectacular, y si inicialmente costaba alrededor de 400.000 pesetas de la época, hoy se ofrecen incluso por menos de 600 euros en paquetes que incluyen otras ayudas a la conducción (control de tracción, ayuda a la frenada de emergencia...). De hecho, contar con un ESP “ a secas” hoy ocurre en muy pocos automóviles ya que se han ido añadiendo funciones como el control de un remolque, la ayuda al descenso de pendientes, los limitadores del riesgo de vuelco, la interacción con la dirección del coche u otras que mantienen siempre secos y limpios los discos de freno. Y en el futuro, se pretende que el control de estabilidad sea sólo una parte (importante y decisiva, eso sí) de un sistema mucho más complejo que en Bosch denominan CAPS (concepto de seguridad multifase) y gracias al cual el propio automóvil podría detectar y valorar el peligro de un accidente, determinar que es inevitable y tomar todo tipo de medidas para que los daños sean los mínimos en cada una de las fases."

  9. Strap

    Strap Staff BMW FAQ Coordinador

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    Bueno, bueno, "ilustra" a los de Germancars y otras webs por ahí :roll:
  10. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    No puedo evitar que se crean todas las notas de prensa.

    "[font=Arial, Helvetica, sans-serif]BMW X3 [/font]
    [font=Arial, Helvetica, sans-serif]Diciembre 03[/font]​
    Entre los muchos detalles que tiene, ocho airbag, sistema de control de la presión de los neumáticos, ABS, control de tracción y de estabilidad, DSC, control de estabilidad para remolques, control de descenso de pendientes (HDC). Este último permite descender con seguridad por una pendiente cuando se circula fuera del asfalto. La velocidad se puede ajustar entre los 6 y los 25 km/h según las necesidades. "
  11. pacix

    pacix Clan Leader

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    No creo que la última versión del ESP tenga mucho que ver con esto..... son cosas distintas.
  12. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Pues crees bastante bastante mal ;-)

    ...pero vamos, que las creencias son libres :D
  13. Guillem

    Guillem Forista Senior

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    Lo unico que hace falta para controlar un remolque, son dos manos, dos pies y una cabeza despejada...

    Precisamente en estos casos donde la conducion tiene que ser mas atenta y "disciplinada" es donde menos se deberian de aplicar sistemas que trabajan por el conductor, porque se pierde consciencia de lo que realmente se esta conduciendo...

    Yo en el Land rover, llevo el sistema de descenso, y con el remolque es una temeridad usarlo, la mejor opcion es anticiparse a lo que viene, que al fin y al cabo es el trabajo del conductor...

    En mi caso yo llego a remolcar 3500 kg y el conjunto puede llegar a pesar 6.275 kg, quizas este sea un extremo a que pocos llegan, pero si pensais en las capacidades de remolque de los turismos mormales, respecto al peso propio del vehiculo tractor, las proporciones son parecidas...

    En estas condiciones, dejaros de "electronica"... eso si hay que estar dispuesto ha hacer un BCN-Salamanca en 10 horas en vez de 6...

    sds

    PD: (un remolque de 750 kg, enganchado a un turismo de 1500, os aseguro que "lo notas" en las frenadas...):roll: :roll:
  14. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Aqui lo llaman Trailer Sway Mitigations (TSM)

    http://www.internetautoguide.com/auto-news/25-int/10192/

    Y esto os interesa: Bosch en su proigrama CAPS de ESP lo denomina genéricamente "Trailer Sway Control"






    Industry News
    Bosch Celebrates 10 Years of ESP® Techonlogy

    By Robert Bosch GmbH
    February 17, 2005, 06:43

    Ten years ago, Bosch was the first supplier to begin with the volume production of the Electronic Stability Program (ESP®). What started out as an optional equipment for high-end passenger cars has nowadays become a standard active safety feature in most new cars in Germany even in sub-compacts. The system supports the driver in critical situations to stay on the right track. "In the last ten years, ESP® has made a major contribution to increase road safety," said Wolfgang Drees, Member of the Board of Management of Robert Bosch GmbH and in charge of the Division Chassis Systems. "It has meanwhile been confirmed by several scientific studies that with the help of the safety system the number of accidents in which the driver loses control of his vehicle without other road users being involved is reduced by up to 50 percent."

    A declared goal of the EU Commission with respect to traffic policy is to cut the number of people killed in road accidents in the EU in half by the year 2010. The EU working group eSafety, which was installed for this purpose, considers innovative safety systems like ESP® a decisive approach to reach this goal. A further measure is the European Charter for Road Safety that wants to include companies, associations and other groups with the slogan "25 000 lives to save" in the necessary efforts. Bosch signed this charter as one of the first companies in April last year. Erkki Liikanen, member of the European Commission until 2004, thus declared the year 2005 as the year of ESP®. This appreciation has been again confirmed with a visit paid by Jacques Barrot, EU Commissioner responsible for traffic and also vice-president of the European Commission, and other high ranking EU representatives to the Bosch booth on the occasion of the International Motor Show in Brussels on January 17, 2005. In Germany, Dr. Manfred Stolpe, Federal Minister for Traffic, Construction and Housing, will assume the patronage of "2005 – the year of ESP".

    Market surveys conducted by Bosch in Germany, France, Spain, Italy and the United Kingdom have indicated that the drivers have but a poor knowledge of the functioning of active safety systems. Bosch has thus assumed the task of informing the general public to a wider extent on the benefits of the Electronic Stability System in cars and to make greater efforts for the wider application. In this context, Bosch created the training concept ESP® erience for car dealers. The goal is, in cooperation with the car manufacturers, to make sales persons more aware of the benefits of ESP® and to provide a "hands on" experience by test driving ESP®.

    A growing number of cars is equipped with ESP®

    The rate of equipment differs from one country to the other. According to preliminary calculations, some 64 percent of all new vehicles in Germany were already fitted with ESP® in 2004, in France, about 39 percent of the new passenger cars were equipped with the system. The share for Europe in general amounted to 36 percent for that period. The equipment rate is even lower in Japan and North America: it is a little more than 10 percent for the United States, and a little less than that in Japan. However, major growth is expected in the next few years in the United States. The three biggest US car makers General Motors, Ford and Chrysler announced that they would provide most of their SUVs with the safety system as standard feature by 2006.

    [​IMG]

    It started with improving the ABS

    As early as 1983, engineers at Bosch gave thoughts to a better vehicle stability during full braking through an optimized ABS control. This approach was enhanced in the subsequent years, and the respective basic patent registration by Bosch was finally entered in the year 1987. In 1990/91, engineers extended the system's function to all other driving modes. 1991 was also the year the cooperation with DaimlerChrysler began, where similar considerations were made. A joint project house was established to this purpose in 1992 – quite a novelty in those days. Just two years and six months later, the product was mature enough to be produced in large-scale, thus the manufacturing of the Electronic Stability Program started in March of 1995.

    The safety system has won numerous prestigious awards in recent years. In 1995, ESP® was awarded the "Henry Ford II Distinguished Award for Excellence in Automotive Engineering" by the Society of Automotive Engineering (SAE) or in 1999, it received the "Porsche Prize" of the University of Vienna. In the United Kingdom, the system was honored in 2004 with the "Prince Michael International Road Safety Award for Driver and Passenger Safety" for its positive impact on road safety.

    Multiple proof for the benefits of ESP®

    Numerous studies and analyses are meanwhile providing proof to what extent ESP® effectively increases road safety. For example, in 2004 DaimlerChrysler confirmed that the standard deployment of ESP® in all Mercedes passenger cars reduced their share in "driving accidents" in Germany by some 42 percent. Driving accidents are accidents in which drivers lose the control of their cars without other road users being involved. After the evaluation of some one million accidents with bodily injuries, Toyota comes to the conclusion that the standard fitting of ESP® could even reduce the number of serious driving accidents by half. Studies by institutions like the US Federal Agency "National Highway Traffic Safety Administration" (NHTSA) confirm these findings. Passenger cars in the United States of America that had been fitted with ESP® as standard equipment as of a time from 1997 through 2002 had on an average 35 percent less driving accidents than the reference number for the same type of vehicle models before the launching of ESP®. The number of fatal driving accidents was reduced by 30 percent. In the class of SUVs, the impact was even stronger: according to the study, the number of road accidents in this vehicle class was reduced by 67 percent, that of fatal road accidents by 63 percent.

    Design optimized and functions extended

    The reason for the system's success lay in the convincing function and clearly recognizable safety benefit. In the following years Bosch could also optimize the design. In 1998, Generation 5.7 was started and in 2002 the Generation 8. Compared to the first system, the weight was brought down by almost 60 percent from 5.6 kg to 2.3 kg which reduces fuel consumption.

    [​IMG]

    An ESP® system is always made up of the "controller" which counteracts the skidding motion and an antilock braking system as well as traction control. These three basic functions were extended by convenience and safety functions for the first time in 1999. At the time, a "Hill Descent Control" was first installed in an SUV, which kept a regular speed when descending a steep hill. A great number of functions were added in the process: the "Roll Over Mitigation" reduced the danger of a roll-over, the "Trailer Sway Control" reduced the risk of rocking of heavy trailers towed by passenger cars, and the "Load Adaptive Control" which identifies the actual vehicle weight in light trucks and accordingly adjusts the ESP® actions. Greater convenience is provided with "Hill Hold", which helps in starting a car up a steep hill and the "Traffic Jam Assist". When the driver of a car with automatic transmission takes the foot off the gas pedal, the braking system initiates a soft deceleration.

    Bosch is going to add further functions to the Electronic Stability Program over the next few years. The focus is on networking the passive safety systems with predictive driver assistance systems. Bosch comprises these activities in the CAPS program (Combined Active and Passive Safety Systems). Furthermore, Bosch is developing a scalable product line on the basis of ESP® which allows for a cost efficient integration of the various functional scopes. The first stage ESP®plus will start volume production in the first half year of 2005, another, considerably more extensive development stage, the electrohydraulic braking system EHB3, in the year 2006.
  15. pacix

    pacix Clan Leader

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    VAle, lo que yo decía antes, que no son lo mismo ;). Otra cosa es que el TSC se base en el ESP, obviamente, igual que el ESP existe porque lo hace el ABS, pero son cosas distintas en el sentido de número de ejes a controlar (grados de libertad), sensores, software, etc.

    Aunque sí es cierto que sin el ESP no habría TSC, pero eso no significa que sea dos cosas iguales´.
  16. Till

    Till Guest

    Que no Gus, déjalos, que Mercedes ha reinventado la rueda...

    "Zum werkseitigen Maßnahmenpaket zählt künftig auch das neue Stabilisierungssystem Mercedes-Benz Trailer Stability Assist (TSA). Es ist eine Zusatzfunktion des Elektronischen Stabilitäts-Programms ESP® und sorgt für mehr Sicherheit beim Fahren mit Anhänger. Schnell und wirksam erkennt TSA die gefürchteten Pendelschwingungen und baut sie wirksam ab. Dazu nutzt es die Sensorik des ESP® und leitet gezielt radindividuelle, wechselseitige Bremseingriffe an der Vorderachse ein, um das Gespann zu stabilisieren. In der Mercedes-Benz S-Klasse der Baureihe W 221 feiert TSA seine Premiere."

    Función extra del ESP... usa los sensores del ESP... nada nada, invento único y exclusivo de Miercedes, innovando que los de FAGOR les tienen envidia cochina! :descojon::descojon::descojon:

    :)
  17. Strap

    Strap Staff BMW FAQ Coordinador

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    joer que fanatismo redios :moon:
  18. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Pacix,.. tu te has leido algún link? :eek:
  19. Till

    Till Guest

    fanatismo el mencionar que algo ya existía? :roll:
  20. pacix

    pacix Clan Leader

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    Los tuyos no que están tranpeados.... tengo mis propias fuentes :):):):)

    Además, los links no se leen, se pinchan :):):)
  21. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Eso digo yo, será fanatismo por omisión, en todo caso :eek:

    Es que además es archisabido, porque en las notas de prensa y pruebas de revistas y revistillas dle motor hace meses, sino años, que aparecen los comentarios al respecto en las pruebas de distintos modelos. Que se omita que es una función del ESP el control de descenso de pendientes o el de remolques no evita que lo sea, lo llame como lo llame el publicista de turno, que no en vano a lo mismo (common rail) lo llama multijet, por ejemplo.

    Luego ya créerselo a piues juntillas es lo que es para nota: y acusar al que te lo explica de fanático, pues ya carece de toda explicación.
  22. fer316

    fer316 Asesor técnico del foro Staff BMW FAQ Coordinador

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    e46
    No es nada nuevo,incluso en el X3 ya era algo viejo,;-).


    En los X5 cuando se monta el enganche de remolque original despues de salir el coche de fabrica,hay que reprogramar el DSC para el control del remolque,esto se hace desde el principio del modelo.
  23. pacix

    pacix Clan Leader

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    Jodo Strap tio... paga el ADSL que ponemos post antiguos de tu disco duro y nos canean..... renovarse o morir ;):):):)
  24. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Ah, pacix, vamos....que Bosch esta en connivencia conmigo, vamos, si :D :D :D

    Vaya charquitos en que nos metemos gratuitamente via "modo categórico ON" , hay que joerse ;-)
  25. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    A mi o me lo dice pacix o no te creo .lol:
  26. Till

    Till Guest

    Pero Fer, Gus, es que sois unos fanáticos. :)

    (A mi como si Volvo lo hace desde 1940)

    Si Mercedes aclara tan amablemente que no es una sub-función del ESP que usa los mismo sensores del ESP como tan erróneamente explican en la fuente que cité, hombre, algo de mérito (fanático) habrá que darle a lo que dicen los de Marketing, que no se inventan cosas eh! :finga:
  27. pacix

    pacix Clan Leader

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    Reportaje 1:

    Mercedes M-Class will offer Trailer Stability Assist

    Posted Jul 8, 2005, 10:00 AM ET by John Neff
    Related entries: SUVs



    [​IMG] Beginning in late August Mercedes Benz will offer Trailer Stability Assist on its M-Class SUV. TSA will work with the vehicle’s Electronic Stability Program to detect fishtailing motions and apply precise braking at the front wheels to stabilize the vehicle and the trailer. Having been on the business end of an improperly loaded trailer hauling a Corvette Z06 down Michigan’s warped and pot-holed I-75, I for one welcome TSA if it truly does work as advertised. Although I wonder how many people have made the M-Class their hauler of choice.

    si lleva inventdo desde el 40, porqué no iba a funcionar bien???

    Reportaje 2:

    Jul 9, 2005
    Mercedes-Benz to Offer Trailer Stability Assist in New M-Class
    [​IMG]
    by Trevor Hofmann / American Auto Press


    New Technology to Put an End to Fishtailing Trailers

    Does towing a trailer intimidate you? If you said yes to this question, you're hardly alone as most drivers have either seen or experienced a trailer "fishtailing" behind its tow vehicle.

    [​IMG]Fishtailing, if you're not aware, is when a trailer oscillates back and forth in its lane uncontrollably, often due to a poorly made/maintained trailer or improperly distributed load, with the driver needing to slow down to restore stability or in the worst case scenario, if it goes unnoticed or the driver doesn't know what to do to stop the swaying, causing an accident and possible rollover.

    [​IMG]The new Trailer Stability Assist (TSA) system will be on all 2006 M-Class sport utilities purchased as of late August, 2005. (Photo: Mercedes-Benz U.S.A.) Mercedes-Benz wants to make fishtailing trailers an event of the past by introducing its new Trailer Stability Assist (TSA) system on all 2006 M-Class sport utilities purchased as of late August, 2005.

    TSA works in conjunction with the M-Class' Electronic Stability Program (ESP), the system that keeps Mercedes-Benz's recently updated SUV from skidding out of control in slippery conditions, and like ESP has been designed to enhance safety when towing a trailer.

    Through various sensors normally attributed just to the vehicle's ESP, TSA will initiate the appropriate brake applications to the front wheels which will then stabilize the SUV and trailer.

    Reportaje 3:


    Mercedes-Benz Trailer Stability Assist combats the dreaded fishtailing: Trailer towing made safe

    (link to this article)

    July 8, 2005 Most Mercedes-Benz models can be used to tow a trailer without any problems, though few are likely to encounter a load as hevy as this M-Class did recently when Mercedes-Benz engineers set out to highlight one of the company’s new design features. The M-Class was put to the test at Stuttgart Airport pulling an Airbus A319 aeroplane weighing around 60 tonnes. The point of the exercise was to showcase the new Mercedes-Benz Trailer Stability Assist (TSA). TSA is capable of detecting the dreaded fishtailing motion swiftly and nipping it in the bud effectively.

    This is an extra function incorporated into the ESP Electronic Stability Program that is designed to offer drivers even greater safety when towing a trailer. TSA is capable of detecting the dreaded fishtailing motion swiftly and nipping it in the bud effectively. To do this, it uses the ESP program's own sensory system and initiates precision brake applications at the front left and right wheels individually and alternately to stabilise the car/trailer outfit.

    [​IMG]
    Click image to enlarge

    [​IMG]
    Click image to enlarge

    [​IMG]
    Click image to enlarge

    TSA will make its debut in the W 221-series Mercedes-Benz S Class, after which it will be made available for further model series successively. It is due to be added to the specification of the M-Class from late August 2005.

    [​IMG]
    Click image to enlarge

    [​IMG]
    Click image to enlarge




    Vamos que puedo seguir, pero que si no fuera novedad no saldría en todas las revistas online de coches..... a no ser que vosotros sepáis más que ellos, claro ;)
  28. Gus

    Gus Tali-bahn Staff BMW FAQ Coordinador Miembro del Club

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    Pacix... que eso es propaganda de la marca, macho: si no me crees a mi, cree a Fer, hombre ;-)

    (Un respeto, joer :D )
  29. Till

    Till Guest

    Coñe, y en mi empresa sacamos noticias para la prensa empezando con "XXXXX, one of the leading XXXXX companies for XXXXXXXXXX solutions in Europe" :-s :-k :inoc :-$ :finga:... y sabes qué, las revistas lo publican tal cual, con esas frase introductorias que tienen más de publirreportaje que si Gus y yo nos juntamos y ponemos a debatir sin oposición alguna sobre las delicias de BMW y sus infinitas ventajas sobre VAG :finga:

    Pero no, si Mercedes lo hace, es que nadie más lo ha hecho antes, y suponer que sí lo ha hecho alguien antes de una forma aunque sea remotísimamente parecidad es FANATISMO :-s :roll: :finga:

    Y Urdaci tenía razón y el día de la huelga general el que yo no viese casi nadie en las calles y los negocios cerrados era cosa mía, ilusiones ópticas de un FANÁTICO :rolleyes: :finga:
  30. Till

    Till Guest

    Una cosa es que sea novedad en MERCEDES BENZ... otra cosa es que sea NOVEDAD :-$ :mus- :finga:

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